Tilbakeblikk: Rainbow Six 3: Raven Shield

Jeg har vrt litt nedfor de siste rene. Ikke snn p ordentlig, men det er litt trist fle at en av de sjangrene jeg vokste opp med ikke lengre setter pris p meg som spiller. Sjangeren jeg snakker om er taktiske skytespill. Det begynte med at Rainbow Six skulle bli mer moderne med Rainbow Six Vegas, noe som resulterte i at spillet mistet det som gjorde det spesielt. S ble Splinter Cell dummet ned med Conviction og etterhvert Blacklist og vips var ikke det en serie jeg klarte bry meg med lengre. Til og med Metal Gear Solid har valgt g for bred markeds appell istedenfor holde seg tro til sjangeren...



Heldigvis eksisterer fortsatt Rainbow Six 3: Raven Shield, og i en slags protest p at Ubisoft fortsatt driver bastardiserer serien med Rainbow Six: Siege, bestemte jeg meg for installere spillet for se om det fortsatt holdt ml.

Etter litt knoting med f et DirectX 8 spill til fungere p en WIndows 10 sjekket jeg opp i om det fantes noen modifikasjoner som kunne f spillet til se litt bedre ut. Spillet er tross alt 13 r gammelt og trengte virkelig en liten oppussing. Heldigvis var Rainbow Six 3 forut for sin tid nr det kom ut og kunne allerede da kjres i 1080p opplsning s etter en kort tur innom ModDB.com fant jegRaven Shield 2.0 som gir bedre modeller, kunstig intelligens, og best av alt: Iron Sights.



Det er sikkert 8-10 r siden jeg spilte det sist s det tok sin tid venne seg til vanskelighetsgraden og kontroll oppsettet igjen, men etter en liten stund var det som om jeg aldri hadde spilt noe annet. Jeg hadde glemt hvor avhengighetsdannende det er hele tiden prve g for den perfekte gjennomspillingen hvor alle soldatene overlevde. Jeg spilte de tre frste oppdragene om og om igjen til det satt helt perfekt og jeg nt hvert sekund av det.

Det er f spill som fr pulsen min til bli hyere enn Rainbow Six, for dden venter rundt et hvert hjrne. Og ikke ulikt Dark Souls flte jeg at det var min skyld nr noe gikk skeis, for innerst inne vet jeg at jeg kunne ha vrt mer forsiktig. Jeg elsker at spillet bytter plassering p noen av terroristene slik at jeg hele tiden m vre p vakt om hvor det kan befinne seg farer.

En annen skikkelig kul ting er at ingen av terroristene reagerer likt p det som skjer rundt dem. Det er en form for kontinuitet i det de gjr, det gir som oftest mening. Men hvis hver gang jeg kastet en granat kunne forvente at en soldat kom lpende i en spesiell retning blir det fort forutsigbart kjedelig, og det er to ord jeg absolutt ikke kan bruke for beskrive dette spillet

Jeg ble sittende til langt p natt med Rainbow Six 3 Gold og lurer litt p om jeg skal prve streame litt av det i kveld p Twitch kanalen min. Dessverre har spillet en lei tendens til bytte opplsning hvar gang jeg gr til en meny, s det kan hende dette ikke blir s lett men jeg skal prve likevel. Kommer til poste p Twitterkontoen min og i diverse spillgrupper p Facebook nr jeg evt. gr live. Hper se deg i chatten.



Har du noen minner ifra Rainbow Six? Del dem gjerne i kommentarfeltet!

#spmg #RainbowSix #Tilbakeblikk

2 kommentarer

Bernt Erik Sandnes

13.12.2015 kl.12:59

Jeg kan med hnden p hjertet si at Rainbow Six for meg har vrt en herlig opplevelse. Vegas tok meg til nye hyder, mens deres siste Siege virkelig har ftt meg hekta. Ubisoft er p rett vei synes jeg :)

Bra blogginnlegg igjen :)

AndyLonn

13.12.2015 kl.13:33

Bernt Erik Sandnes: Takk for det Bernt Erik. Ser du har anmeldt Siege, Gy at du likte det, Jeg gir det nok en sjangs en gang i fremtiden, men slik det ser ut n er det nok ikke for meg. Terrorist Hunt delen ser gy ut :)

Skriv en ny kommentar

AndyLonn

AndyLonn

27, Haugesund

En etterhvert erfaren spillentusiast. Jeg har aktivt spilt alle slags spill i over 20 r og har blogget / skrevet anmeldelser p Gamereactor Norge og Giant Bomb sine community sider siden 2012.

Kategorier

Arkiv

hits