Anmeldelse: Disney Infinity 3.0: Rise Against The Empire

For noen uker siden skrev jeg en anmeldelse av selve konseptet bak Disney Infinity 3.0 og om starterpakken Twillight Of The Republic. For henge med i denne anmeldelsen, som kun gr p den nye utvidelsen, Rise Against The Republic, er det best om du har lest den i forkant av denne anmeldelsen.

Etter all den moroa jeg og snnen min hadde med Disney Infinity 3.0 Star Wars Starter Pack, var det vel egentlig bare et tidssprsml om nr vi kom til kaste oss p neste pakke. N som jeg har introdusert snnen min til Star Wars gjennom innhold basert p Episode I - III, var det eneste rette fortsette med der Star Wars blir ordentlig bra. Rise Against The Republic tar for seg handlingen i Episode IV - VI, med andre ord fra A New Hope til Return of the Jedi. Her er det potensielt mye godsaker sette tennene i, s sprs det om Disney har benyttet seg av de beste yeblikkene.

I Rise Against The Empire pakken fr du med PlaySet modulen til utvidelsen samt figurene Luke Skywalker og Leia Organa, navn som burde vre godt kjente hos alle Star Wars fans.  Allerede her stiller denne pakken bedre enn den vi fikk med Twillight of The Republic starter pakken, ettersom Leia og Luke er to vidt forskjellige typer figurer. Luke har sin fars lyssabel og spilles dermed p samme mte som de andre Jediene,  mens Leia har knyttnevene sine og er derfor mer en "brawler". Begge figurene har ogs hver sin Blaster pistol.  Nr vi spilte som Anakin og Ashooka i den forrige pakken var begge jedier og de var nesten identiske i alt utenom utseende og spesialangrepene.

Rise Against The Empire forteller som sagt historien mellom A New Hope og Return of the Jedi, men med det sagt er det ogs en mye mer barnevennlig versjon som blir fortalt. Ingen mister hendene og alle er med fra begynnelse til slutt  uten avbrudd.

Den eneste man finner innkassert i Carbonite er Jar-Jar og der kan han forbli for evig tid.

Den strste forbedringen fra den forrige pakken til denne m vre variasjonen. Twillight of The Republic bestod mye av "busywork" for holde deg opptatt i mellom de store yeblikkene som Pod-Racingen, Romskip kampene og Boss kampene. Det ble ofte mye "lp dit snakk med han, Lp dit for samle den", Mens i Rise Against The Empire er det mye mer variert med for eksempel Snowspeeder kjring, TaunTaun riding, Basebygging, og Sm bosser sped i mellom de store yeblikkene hvor du fr gjre ikoniske ting som delegge den frste Ddsstjernen med en X-Wing, F en AT-AT til snuble med en Snowspeeder og beskytte Admiral Ackbar sitt skip fra Tie-fightere mens man ogs skal delegge Imperiets Star Destroyere over Endor.

Det er ogs mye strre variasjon i planetene du besker. Med unntak av sm turer innom Coruscant og Naboo var det hovedsakelig mye rken se i Twillight of the Republic mens i denne besker man ogs Hoth, Endor og selveste Ddsstjernen. Designet er ogs mye mer spennende og gjenkjennelig, men alt dette kan ha mye med det faktum at Episode 4 - 6 i filmene er mye mer variert enn hva Episode 1 - 3 er.

En av de mest spektakulre scenene i filmhistorien er glimrende gjengitt i Disney Infinity 3.0 Rise Against The Empire

Presentasjonen er fortsatt tro til kildematerialet, med musikk fra John Williams, originale lydeffekter og gode stemmeskuespiller prestasjoner. Nei det er ikke Harrison Ford, Carrie Fisher og Mark Hamill, men det er ganske nrt uten vre en skamls kopi i en og samme gang. Enkelte av yeblikkene som oppstod i spillet, og da snakker jeg spesielt om Romskip kampene, er s gjennomfrt spektakulre at til og med filmene sliter med holde flge. Disney Infinity er fortsatt etter min mening den beste mten introdusere Star Wars til de minste.

Nr jeg anmeldte Disney Infinity 3.0 for noen uker siden, spilte jeg det p Wii U og var ikke videre imponert over hvordan Nintendo maskinen hndterte spillet. Flere ganger falt bildefrekvensen langt under 30 bilder i sekundet og ble etterhvert slitsomt se p. N har jeg i midlertidig funnet en halvveis lsning p dette. Hvis du spiller med en Wii eller Wii U Pro Controller og skrur av skjermen p Gamepadden kjrer spillet mye bedre. S der har du et lite tips fra meg til deg hvis du er s uheldig at du spiller det p Wii U.

Ettersom snnen min greide slette fremgangen min i Rise Against The Empire hadde jeg en perfekt unnskyldning for prve spille det p PC. Selve Disney Infinity 3.0 softwaren er tilgjengelig gratis gjennom Steam og selv om man ikke kan bruke Infinity Portalen sammen med PCen (noe som er rart ettersom portalen har USB tilkobling) s kommer hver figur og Playset med en digital kode slik at man kan spille dem p PCen. Jeg kan gledelig meddele at PC versjonen kjrer som en drm og etter ha sett videoer p nett ser det ut til at PS4 og Xbox One versjonene ogs kjrer langt bedre enn hva Wii U versjonen klarer.

Rise Against The Empire er en flott utvidelse til Disney Infinity 3.0 og en Must Have for alle Disney Infinity eiere som ogs er Star Wars fans. Avalanche og samarbeidspartnerne deres har skrudd hele opplevelsen opp til maks og forbi, med fantastisk regisserte yeblikk, mye moro gjre og et fantastisk design over hele linjen. Denne utvidelsen lfter en allerede solid Disney Infinity opplevelse til det verste sjiktet og jeg m nesten holde meg selv fast s jeg ikke lper ut kjper The Force Awakens pakken. Er det meg selv eller snnen min jeg skjemmer ut hvis jeg gjr det? Jeg tror det er meg selv...

Ps: Se hva svigermor og snnen min kjpte til meg

Skal si de kjenner meg godt :D

#spillmagasinetreviews #DisneyInfinity #StarWars #Toys2Life #RiseAgainstTheEmpire #RebelScum