Inntrykk: Hitman: Bonus Episode og fremtidige oppdrag.

Selv leiemordere trenger en ferie med jevne mellomrom. Men som det engelske ordtaket sier: "Idle hands are the Devils playthings", og IO Interactive vil for all del ikke gi djevelen den fornøyelsen. Derfor (kanskje ikke bare derfor...) har de sluppet to bonus oppdrag og en rekke spennende Elusive Target oppdrag til å holde oss over mens vi venter spent på neste episode.

Bonus episodene består av to nye oppdrag henholdsvis satt i Sapienza og Marrakesh. Begge kartene har fått en betydelig ommøblering. Som følge av dette er både situasjonene spilleren befinner seg i og forutsetningene spilleren har til å klare å fullføre oppdraget kraftig forandret.

I "The Icon" har Sapienza blitt valgt til å være innspillingsted til en ny blockbuster superhelt film, med Hitman universets største, og mest uforutsigbare action stjerne i hovedrollen. Oppførselen til skuespilleren truer prosjektet og filmselskapet vil være på randen av konkurs om filmen ikke blir en hit, så de har bedt ICA  ta skuespilleren av dage slik at de kan få utbetalt forsikringspengene knyttet til prosjektet.

Det som møter spillerne i Sapienza er et nivå som har fått en ganske heftig overhaling. Her er det sikkerhetsvakter, produksjonscrew og cateringbesetning som alle vet hvem som hører hjemme bak sperringene og hvem som ikke gjør det. For å videre komplisere situasjonen er de fleste åpenbare rutene fra det første oppdraget i Sapienza nå enten helt avstengt eller på andre måter gjort utilgjengelige. For å ekspedere oppdraget må spilleren lære de nye omstendighetene og kjenne. Kanskje er det en ting eller to viktige deler av filmproduksjonen som kan brukes til leiemorderens fordel?

Agent 47 må igjen ta turen til Marrakesh for å utføre oppdraget "A House Built on Sand", hvor industriell spionasje er månedens tema. Et biotech firma har oppdaget at de har en illojal tjener i rekkene, som er villig til å gi opp konfidensiell data til en av firmaets største konkurrenter i bytte mot en heftig payday. Biotech firmaet betaler ICA for å forsikre at den konfidensielle informasjonen ikke lekker ut gjennom å eliminere både selgeren og kjøperen før handelen kan finne sted.

Spillerne som var innom Episode 3: A Gilded Cage vil raskt oppdage at Marrakesh er en helt annen by på kveldstid, spesielt når det ikke er opptøyer i gatene. Men det betyr ikke at det ikke er folksomt for det om. De som er lommekjent i byen vil ha en stor fordel ettersom selve kartet har fått stå stort sett slik det er på dagtid, men selv om det å utføre oppdraget i og for seg selv er ikke det vanskeligste, må man bruke kløkt og smidighet om oppdraget utføres mest effektivt og profesjonelt.

Begge bonus episodene er godt satt sammen og byr på en rekke spennende måter spillerne kan ta for seg oppdragene på. Selv om hvert av oppdragene ikke er like innholdsrikt som det man finner i en vanlig episode, er summen av det de inneholder mer en godt nok mens vi ser frem mot turen til Thailand som kommer om en liten uke.

I form av Elusive Targets har jeg grunnet jobb og andre forpliktelser bare fått prøvd meg på et par den siste tiden. For de som ikke husker hva Elusive Targets er kan jeg kort oppsummere: Et Elusive Target er tidsbegrensede oppdrag IO Interactive laster opp med jevne mellomrom. Oppdraget dukker bare opp en gang, og spillerne har 48 timer på seg å fullføre oppdraget. I Elusive Target får spillerne verken hjelp av Focus eller Instinct verktøyene som ellers er tilgjengelig i spillet, og vær spiller har bare ett forsøk på å klare oppdraget.

Det har så langt vært 8 slike oppdrag tilgjengelige, hvorav jeg har spilt tre av dem. The Congressman var en av de første Elusive Target oppdragene som ble lanser, og der ble jeg sendt til Sapienza for å prøve å ta knekken på en amerikansk politiker som besøkte området på forretningsreise. Jeg fulgte ledetrådene som var å finne nøye før jeg greide å havne i samme rom som han og tre av hans livvakter. Jeg trakk våpenet knertet to av vaktene hans før jeg så tok han av dage, men dessverre kom jeg meg ikke ut av rommet før det ble stormet av andre vakter. Det første Elusive Target oppdraget i min Hitman karriere var med andre ord ikke en suksess

Tidligere i år hadde IO Interactive en "Choose Your Own Hit" avstemning, der spillerne kunne stemme på hvem det neste Elusive Target målet skulle være. Valget stod mellom de virkelige skuespillerene Gary Busey og Gary Cole, og ikke ovveraskende var det den notorisk forhatte Busey som vant (tapte?) avstemningen. I "The Wildcard" skal du lete etter Gary Busey rundtom i Sapienza (må si IO liker dette kartet svært godt), ettersom han har latt seg selv fordufte etter en krangel med produksjonsselskapet han jobber for. Motskuespiller Gary Cole er også tilstede og kan hjelpe deg å finne Busey, ettersom de ikke akuratt er på talefot og ønsker hverandre død på grunn av en misforståelse.

Dette oppdraget gikk mye bedre, Jeg fikk smuglet inn en sniper rifle, fant meg et hus tak og ventet på at Busey skulle dukke opp. Jeg har etterhvert blitt så kjent med Sapienza at jeg vet hvor jeg kan bevege meg synlig bevæpnet uten at det trekker uønsket oppmerksomhet.  Gary Cole var den første jeg fikk øye på, og jeg var nære ved å ekspedere han i samme slengen, men jeg lot det bli med fristelsen.

Det siste Elusive Target oppdraget jeg utførte kan dere få se dokumentert i videoen nedenfor. Full disclosure: Jeg visste noelunde hvor målet ville befinne meg etter å ha sett Dan Ryckert og Brad Shoemaker fra Giant Bomb prøve seg på oppdraget fra før av. Målet er en heler som på uærlig vis prøver å selge unna et Fabrege egg på en høyst illegal auksjon i Paris. Jeg skal la videoen tale for seg selv her fra:

Jeg fortsetter å være positivt overrasket av hvor mye innhold av så høy kvalitet IO Interactive klarer å levere gjennom sin episodebaserte lansering av Hitman. Det har kommet meg for øre at vi bare er midtveis i det som er den første av tilsammens tre planlagrde sesonger med innhold, og jeg kjenner at jeg gleder meg mer og mer til hver eneste innholdsoppdatering. Nå har de rammeverket rundt Hitman opplevelsen spikret, nå må de bare fortsette å levere innhold av like høy kvalitet hele veien. Det er nesten urimelig å forvente at de skal klare det, men jeg har sannelig trua.

Neste episode har lansering 16. August, og denne gangen tar Agent 47 turen til Thailand.

#SPMG #Hitman #SummerBonusEpisode #Spillmagasinet #Gamer #NorskGamer #NorskGaming #Gaming

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

AndyLonn

AndyLonn

27, Haugesund

En etterhvert erfaren spillentusiast. Jeg har aktivt spilt alle slags spill i over 20 år og har blogget / skrevet anmeldelser på Gamereactor Norge og Giant Bomb sine community sider siden 2012.

Kategorier

Arkiv

hits