Inntrykk: Call of Duty Infinite Warfare Multiplayer Beta

Jeg har brukt deler av helgen min p spille den lukkede beta testen av flerspilleren til det kommende Call of Duty spillet, Infinite Warfare. Det knyttes stor usikkerhet til hvordan det vil bli mottatt av fansen, spesielt med tanke p at en av seriens beste spill ogs blir relansert dagen Infinite Warfare kommer ut.

Frst og fremst vil jeg bare presisere at jeg ikke har spilt et Call of Duty spill siden det frste Black Ops, og da i veldig liten grad. Samtidig vil jeg bare nevne at Online flerspiller til frsteperson-skytespill som Call of Duty aldri helt har vrt min greie men at jeg n ♫ for frste gang p lenge ♫ kjenner at jeg er oppriktig interessert i en Call of Duty tittel. Og det skal Sci-fi settingen ha mye av takken for.

Som nevnt tidligere er jeg spent p hvordan Infinite Warfare kommer til bli mottatt. Jeg har ftt hre fra noen av de jeg kjenner som spiller Call of Duty aktivt at flere og flere i spillerbasen fler serien er p god vei til bevege seg vekk fra det de nsker  se fra serien. Og det tror jeg er en helt legitim stilling ta med tanke p at bde Advanced Warfare fra 2014 og fjorrets Black Ops 3 s ut til  ke mobiliteten til spillerne betraktelig slik at det lignet mer p Titanfall, noe som er ironisk med tanke p at flere hos teamet bak Titanfall opprinnelig er fra teamet som skapte braksuksessen Call of Duty 4: Modern Warfare.


Det har gtt mye tid i stirre p denne skjermen ettersom det har vrt heftig med matchmaking problemer under beta testingen

P en side s er det kanskje lettere konkurrere mot en annen spillserie hvis du tilbyr tilnrmet lik opplevelse, men likevel innenfor det rammeverket fansen forventer, s fra den siden kan jeg se hvorfor teamene hos Activision har prvd ut denne nye vrien p original oppskriften. Men p en annen side: Er det verdt ta sjansen p  skyve bort de lojale som har hengt med serien selv etter Titanfall kom ut, de som faktisk foretrekker Call of Duty sin stil, i et forsk p vre den hippeste kid'n p lekeplassen?

Er det ikke da bedre  heller prve tilby den beste versjonen av den opplevelsen kjernefansen forventer?

Ikke vet jeg, men en ting skal vre sikkert: Det er lenge siden jeg har hrt slik negativ murring rundt et Call of Duty spill fr lansering, Sist m ha vrt etter Jason West og Vince Zampella fikk sparken fra Infinity Ward i 2010.


Nevnte jeg at det er vanskelig spille og ta bilder samtidig?

MEN OVER TIL SELVE INNTRYKKET FRA BETA TESTEN:

For meg virket flerspilleren til Infinite Warfare ganske s solid for det den prver vre. Dette er definitivt et Call of Duty spill slik jeg bde husker og har oppfattet serien p avstand, og selv om det er mye nytt lagt til oppskriften siden sist jeg spilte er grunnmuren alt er bygd p fortsatt mye godt den samme. Jeg skal rlig innrmme at jeg fikk regelrett juling de frste 5 - 6 kampene jeg spilte, men klarte etterhvert  komme meg inn i en "groove" hvor jeg tidvis klarte meg greit.  

Beta testen bydde p fem moduser vante Call of Duty spillere helt sikkert kjenner fra fr: Team Deathmatch, Defender, Domination, Kill Confirmed og Gun Game, samt en selvforklarende Mixed spilleliste. Fire forskjellige baner var ogs tilgjengelig: Frontier, satt p en romstasjon nr Neptun. Frost, satt p en forsknings base p en av Jupiter sine mner, Precinct, satt i en japansk by rett etter en slags invasjon og Throwback, en slags retro-by med fremtids trekk.


P dette bildet var det mer en sitronene som var "Freshly Squeezed"

Som en slags surrogat til et klasse system byr Infinite Warfare p seks forskjellige Combat Rigs, hvorav tre var tilgjengelige i beta testen. Hver Rig er lagd for appellere til en distinkt spillestil og hver av dem kommer med tre Payloads (noe lunde likt Ultimate fra Overwatch) og tre Traits (en passiv evne, som f.eks raskere re-genererende helse) spillerne kan velge mellom.

Om dette er nytt til serien eller ikke vet jeg ikke, men for min del flte jeg at dette la til en slags dybde jeg kanskje ikke hadde forventet fra en Call of Duty flerspiller, hvor dybden jeg tidligere har sett stort sett bare har vrt Killstreaks og Perks. "Bull Charge" Payoffen til Merc riggen var min type banal moro jeg aldri hadde forventet i en spill serie jeg lenge har ment tar seg selv for serist.

En annen ting jeg var overrasket over, og igjen s fr dere unnskylde meg om dette ikke er nytt til serien, er muligheten til bli medlem av en av fire tilgjengelige "Mission Team". Hver av de fire er rettet mot forskjellige typer spillere, og gjennom disse kan spillerne begi seg ut p forskjellige utfordringer og "oppdrag" i lpet av flerspillerkampene som belnnes med blant annet ekstra XP, lag spesifikke kosmetiske gjenstander og ekstra utstyr. Dette blir et slags meta-spill til den allerede etablerte flerspiller opplevelsen som jeg synes virker veldig spennende.

Sett bort fra en del matchmaking problemer gjennom hele helgen, noe som ikke er uvanlig for en flerspiller beta, og noen sm problemer med forsinkelser og tilkobling kjrte denne versjonen av spillet svrt bra, men det er nesten forvente ogs, med tanke p at dette er det fjortende ret p rad denne serien skal levere sakene. Teamene hos Activision kan dette n, s det hadde vrt en strre overraskelse om det var litt jank her og der


Litt Alien, Litt The Fifth Element, Lite spennende

Men over til det jeg ikke likte fult s godt: Etter flere timer med flerspilleren til Infinite Warfare fler jeg at den kanskje aper for mye etter det Titanfall gjr s bra at det mister litt av sin egen identitet. Alt fra lpingen p veggene til mten man kan skli bort over gulvet er gjort bedre andre steder. P disse punktene fikk jeg aldri flelsen av at kontrolleren satt s stpt som den burde.

P en side er det nok sikkert bare en smakssak, at jeg foretrekker kontrolleren i Titanfall bedre fordi jeg har spilt det mer, men etter s mange timer som jeg har brukt p denne beta testen fler jeg at nr jeg taster inn kombinasjonen for gjre en "knee slide" s burde karakteren min faktisk gjre det, og ikke dukke opp og ned som en eller annen tomsing som bare ber om bli skutt av fienden. 

Jeg er ogs ikke helt solgt p Sci-fi retningen spillet har valgt g for. Designet p Combat Rigsene er ganske s anonymt og stikker seg ikke ut p en positiv mte, samtidig blir fremtids vpnene spillet har by p med noen f unntak aldri noe mer en helt greie. Mye av designet betaen presenterer blir aldri noe mer enn et eneste stort gjesp for min del. Jeg krysser fingrene for at dette ikke er tilfellet i det endelige produktet, men man skulle jo tro at Infinity Ward nskte presentere spillet med sin beste side frst.

Likevel vil jeg si at jeg lot meg underholde av det beta testen hadde by p. Nok til at jeg n definitivt skal ha spillet for se hva det endelige resultatet blir. Det skal bli spennende se hvordan fansen reagerer, og ikke minst hvilket terningkast jeg ender opp med ville gi det. Jeg mistenker det fr stiv konkurranse fra bde Battlefield 1 og Titanfall 2, spill som forvrig har lansering n i de kommende ukene.
 

Call of Duty: Infinite Warfare har lansering 4. november.

#CallOfDuty #InfiniteWarfare #InfinityWard #IW #MultiplayerBeta #Beta #Inntrykk #SPMG #Spillmagasinet

n kommentar

Sirius

18.10.2016 kl.09:58

Fansen reagerer positivt. Sjekk ut den eneste norske i Red Reserve. https://twitter.com/RedSonton_

Skriv en ny kommentar

AndyLonn

AndyLonn

27, Haugesund

En etterhvert erfaren spillentusiast. Jeg har aktivt spilt alle slags spill i over 20 r og har blogget / skrevet anmeldelser p Gamereactor Norge og Giant Bomb sine community sider siden 2012.

Kategorier

Arkiv

hits